Kursbeskrivning
För att lyckas med digital spridning krävs det att man vet vad, var och när relevant innehåll ska spridas och till vem. På den här kursen lär du dig att ta ett helhetsgrepp på din digitala kommunikation: Från Google Ads och sociala medier till poddar och bloggar.
Kursens innehåll
Det nya digitala landskapet öppnar upp för ett helt nya arbetssätt för alla aktörer som arbetar inom kommunikation. Särskilt intåget av sociala medier påverkar hur kommunikationen sprids och samspelar på de olika plattformarna för att ge önskad effekt. Den här kursen utgår från det bredare samlingsbegreppet Content Marketing, dvs långsiktig produktion och spridning av målgruppsanpassat innehåll, både organiskt och köpt.
Du får lära dig att lyfta blicken och se över syften, format, plattformar och mätning från ett helhetsperspektiv. Allt för att lyckas nå ut genom bruset med relevant och engagerande innehåll och därigenom nå önskad affärsnytta. Du får med dig en uppsättning nycklar och verktyg till att optimera och integrera din spridnings- och kanalstrategi. Oavsett om det handlar om att sälja en produkt eller tjänst, nå ut med ett budskap eller att bygga varumärke.
Det här får du
- Spridningsstrategi - vad behövs och hur tar man fram en sådan?
- Möjligheter och utmaningar med det digitala landskapet
- Se över mål och syfte utifrån organisk och köpt media
- Målgrupper - vilka finns och hur når man dem?
- Vilka kanaler som passar bäst till vad och hur man utnyttjar dem på bästa sätt
- Social spridning - strategi för organisk och köpt räckvidd och hantering
- Holistiskt tänk för innehållsproduktion
- Användarbeteenden i digitala kanaler och hur du anpassar din kommunikation
- Köpstrategi för hela kundresan
- Välja KPI, optimera, mäta resultat och analysera
- Trender och framtidsspaning
Vem är kursen för?
För dig som arbetar eller ska börja arbeta med att sprida innehåll i digitala kanaler.
Praktisk information
SpråkSvenskaPlatsStartMåndag 4 novemberSlutMåndag 4 novemberVanliga frågor
Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om att läsa en kurs på Berghs och våra hotellerbjudanden för kursdeltagare.
Kursansvarig
David Larsson
Chief Strategy Officer på Trickle
Ansökan och antagningskrav
Behöver jag några förkunskaper?
Du arbetar eller ska börja arbeta med att sprida innehåll i digitala kanaler. Kursen ges på svenska.
Skicka också med
På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.
När får jag besked om jag kommit in?
På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Din ansökan är bindande först efter att du tackat ja till kursen via mailbekräftelsen som skickas ut. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda.
Kursintyg
Efter genomförd kurs inkl. hemuppgift (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.
Vad kostar kursen?
Studieavgift exkl. moms
26 000 kronor
Studieavgift inkl. moms
32 500 kronor
Kursdatum
Onsdag 26/2, torsdag 27/2 samt fredag 28/2 9-16.
Egna studietimmar
2-3Kommande kursstarter
Kraft att utvecklas – igår, idag, imorgon
Berghs School of Communication älskar all form av kommunikation och vi drivs av att se människor utvecklas! Vårt mål är att fortsätta utbilda framtidens bästa kommunikatörer, det har vi gjort sedan 1941. Berghs ligger i centrala Stockholm och erbjuder strategisk och...
Läs mer och visa alla kurser med Berghs School of Communication