Kursbeskrivning
Vässa din kompetens och få användbara strategiska insikter
Digitaliseringens framfart sätter spelreglerna för morgondagens kommunikation och
marknadsföring. Det ökar behovet av förståelse för vilka metoder och verktyg som finns och vilka strategiska val som bör göras. Alternativen är många och engagemang och relationer är nyckelfaktorer för att lyckas.
Vad behövs för att kunna arbeta effektivt med digital marknadsföring och kommunikation? Hur kan man arbeta för att utgå ifrån kundens behov? Och vilka styrdokument blir bärande för att implementera vald strategi? På denna kursen får du lära dig mer om content och inbound, hur du kan arbeta för att driva trafik med SEO och SEM, hur en genomarbetad contentplan är en bra grund och hur du kan utgå från kundernas behov när du gör dina strategiska vägval inom digital kommunikation.
Målgrupp
Den här kursen är för dig som arbetar som marknadschef, kommunikationschef,
projektledare, marknadsförare eller kommunikatör och som vill vässa eller bekräfta din kompetens inom digital kommunikation. Stor vikt kommer att läggas på erfarenhetsutbyte med både kursledare och andra deltagare för att maximera ny kunskap.
Kursledare
Anna Kleinwichs Magnusson har lång erfarenhet av att arbeta som rådgivare inom digital kommunikation och marknadsföring. Med bakgrund som digital strateg och copywriter håller hon ofta kurser och workshops för byråer och kommunikations- och marknadsavdelningar, med målet att guida rätt i den digitala världen och dela konkreta metoder och råd.
Anna har startat och driver Stockholms Skrivbyrå, Filmbyrån i Stockholm och Knack Konsulter & Rekrytering.
Intresseanmälan
Webbdagarna Academy är Sveriges ledande utbildare inom digitala ämnen. Tillsammans med landets främsta digitala experter arrangerar vi nyskapande, djupgående och mycket lärorika kurser med ett tydligt syfte: att göra dig ännu bättre i din yrkesroll!...