Sök kurs 👉

AI för sociala medier

Längd
12 timmar
Pris
22 500 SEK inkl. moms
Nästa kurstillfälle
8 april, 2025 se detaljer
Utbildningsform
Kurs
Längd
12 timmar
Pris
22 500 SEK inkl. moms
Nästa kurstillfälle
8 april, 2025 se detaljer
Utbildningsform
Kurs
Vill du veta mer? 🤗

Kursbeskrivning

Vill du ligga steget före på sociala medier? AI öppnar nya möjligheter för att förstå dina följare, optimera innehåll och förutspå trender. På denna kurs får du lära dig allt om hur AI kan förbättra ditt digitala innehåll och ge dig konkurrensfördelar.

Kursens innehåll

Med AI kan du skapa mer, snabbare och bättre innehåll. Från automatiserad innehållsplanering till djupgående dataanalys – denna kurs ger dig allt du behöver för att maximera effekten av dina sociala medier-kampanjer.

På kursen fokuserar vi på hur AI kan transformera sociala medier-strategier genom att effektivisera innehållsskapande, analys och optimering.

Under kursens två dagar lär du dig att använda AI-verktyg för att skapa engagerande innehåll, segmentera målgrupper och personalisera kampanjer.

Genom praktiska övningar och teoretiska genomgångar får du insikter i hur AI kan förbättra engagemang och effektivisera arbetsflöden. Vi behandlar också etiska aspekter av AI-användning inom sociala medier och de senaste trenderna på området.

Det här får du

  • Fördjupad kunskap om hur du kan använda AI för dina sociala medier och hur du kan använda AI-verktyg för att effektivisera ditt innehållsskapande.
  • Praktisk erfarenhet av att skapa mer engagerande och målgruppsanpassat innehåll med hjälp av AI.
  • Förståelse för hur du kan analysera, generera och optimera kampanjer med hjälp utav AI.
  • Verktyg, appar och metoder för att automatisera och förbättra ditt arbetsflöde.

Vem är kursen för?

Kursen riktar sig till content creators, social media managers, projekt- och produktionsledare inom kommunikation som vill utnyttja AI för att revolutionera sättet de skapar och distribuerar innehåll.

Deltagarna bör ha grundläggande kunskaper i digital kommunikation och vara öppna för att utforska nya teknologier och vilja lära sig nya digitala verktyg.

Teknik

Du behöver ha med dig en egen dator och ha en ChatGPT Plus licens med tillgång till GPT-4.

Praktisk information

SpråkSvenskaPlatsStartMåndag 4 novemberSlutMåndag 4 november

Vanliga frågor

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser. Läs om våra hotellerbjudanden för kursdeltagare.

Kursansvarig

Sibbe Silvén

Head of AI och Technical Chief på Bright Mind Agency.

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Kursen riktar sig till content creators, social media managers, projekt- och produktionsledare inom kommunikation. Deltagarna bör ha grundläggande kunskaper i digital kommunikation och vara öppna för att utforska nya teknologier.

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Din ansökan är bindande först efter att du tackat ja till kursen via mailbekräftelsen som skickas ut. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda.

Kursintyg

Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift exkl. moms
18 000 kronor

Studieavgift inkl. moms
22 500 kronor

Tillkommande kostnader

Du behöver ha med dig en egen dator och ha en ChatGPT Plus licens med tillgång till GPT-4.

Kursdatum

Tisdag 8 och onsdag 9 april, kl 9.00-16.00

Kommande kursstarter

1 tillgänglig kursstart

8 april, 2025

  • Kurs
  • Stockholm
  • Svenska
Berghs School of Communication
Bobergsgatan 48
115 47 Stockholm

Kraft att utvecklas – igår, idag, imorgon

Berghs School of Communication älskar all form av kommunikation och vi drivs av att se människor utvecklas! Vårt mål är att fortsätta utbilda framtidens bästa kommunikatörer, det har vi gjort sedan 1941. Berghs ligger i centrala Stockholm och erbjuder strategisk och...

Läs mer och visa alla kurser med Berghs School of Communication

Highlights