Kursbeskrivning
Få verktygen att bidra till den kreativa processen
För de flesta organisationer är digitala tjänster idag en central del av erbjudandet och det finns en rad olika specialistroller som samarbetar för att skapa produkterna och tjänsterna. För att kunna jobba riktigt nära dem som skapar den digitala kundupplevelsen, som till exempel UX-Designers, Service Designers eller Product Designers, behöver du förstå deras process och verktyg.
Välkommen till en intensiv dag där du får prova godbitar ur Human Centered Design och Design Thinking’s verktygslåda och får baskunskaperna som hjälper dig att bidra till produktutvecklingen med dina insikter, samt gör dig till en bättre beställare av design.
Målgrupp
Kursen är perfekt för dig som till exempel är projektledare, marknadsförare eller verksamhetsutvecklare – och som vill förstå vad som händer i designprocessen och hur du kan använda insikter kring kundernas beteenden och behov. Kursen är på en övergripande och strategisk nivå och kräver inga speciella förkunskaper.
Kursledare
Vanja Lagercrantz Videau är idag Head of User Experience & Design på Coop Sverige och har en lång och bred erfarenhet av att leda kreativa designteam. Hon har arbetat med varumärkesutveckling, tjänste- & affärsutveckling , reklam och retail men framförallt digitalt.
Hon är en uppskattad föreläsare på skolor som Berghs och Hyper Island och brinner för att dela sin kunskap. Vanja guidar dig igenom den snåriga begreppsdjungeln i designsfären men även tror starkt på tesen ”learning by doing” och därför består kursen till stor del av praktiska övningar.
Intresseanmälan
Webbdagarna Academy är Sveriges ledande utbildare inom digitala ämnen. Tillsammans med landets främsta digitala experter arrangerar vi nyskapande, djupgående och mycket lärorika kurser med ett tydligt syfte: att göra dig ännu bättre i din yrkesroll!...