Kursbeskrivning
För dig som vill lyckas med din konvertering
Välkommen till en kurs som hjälper både dig och din organisation att utvecklas inom konvertering och som lägger grunden för att ni på ett datadrivet sätt kan optimera konverteringsgraden. Som deltagare får du en strategisk överblick av hur ni bygger en framgångsrik CRO-process i just er organisation samt praktiska kunskaper om viktiga konverteringsverktyg, hypotesarbetet och A/B-tester – som du kan implementera direkt efter avslutad kurs.
Det här lär du dig på kursen:
- Hur du skapar en framgångsrik CRO-process i din organisation
- Viktiga verktyg du måste ha koll på – exempelvis Optimizely, Hotjar och Google Analytics
- Hur du skapar rätt hypoteser och lyckas med A/B-testning
- Vad din organisation behöver ha på plats för att bli mer CRO- och datadriven
- Vad du behöver tänka på kring cookies, tekniska hinder och integritet
Målgrupp
Kursen är perfekt för dig som jobbar med webb, marknadsföring, kommunikation och affärsutveckling – och vill få uppdaterade kunskaper om hur du och din organisation kan jobba med konverteringsoptimering på ett modernt sätt under 2023.
Kursprogram
09:00-10:00 – Introduktion till konverteringsoptimering (CRO)
10:00-10:30 – CRO-processen
10:30-10:45 – Förmiddagspaus
10:45-12:15 – CRO-processen fortsättning + CRO i organisationen
12:15-13:15 – Lunchpaus
13:15-15:15 – AB-testplan och praktiskt arbete
15:15-15:30 – Eftermiddagspaus
15:30-16:00 – Skapande av AB-testplan för de prioriterade hypoteserna
16:00-16:30 – Summering av dagen
Kursledare
Marianne Stjernvall – en av Sveriges ledande CRO-experter
Marianne är en av Sveriges ledande specialister inom konvertering och A/B-testning.
År 2020 utnämndes hon till CRO-specialist of the year (inhouse category) internationellt. Hon är även en uppskattad Webbdagarna-talare och föreläsare på skolor som Berghs och Hyper Island – som lyckas förklara konverteringens komplexa värld på ett både pedagogiskt och inspirerande sätt.