Sök kurs 👉

Konverteringsoptimering – Experiment, CRO och AB-tester

Webbdagarna Academy, i Stockholm (+1 orter)
Längd
1 dag
Pris
7 950 - 8 950 SEK
Nästa kurstillfälle
Kontakta oss! se detaljer
Utbildningsform
Kurs
Längd
1 dag
Pris
7 950 - 8 950 SEK
Nästa kurstillfälle
Kontakta oss! se detaljer
Utbildningsform
Kurs
Få mer information om kursen 👍

Kursbeskrivning

För dig som vill lyckas med din konvertering

Välkommen till en kurs som hjälper både dig och din organisation att utvecklas inom konvertering och som lägger grunden för att ni på ett datadrivet sätt kan optimera konverteringsgraden. Som deltagare får du en strategisk överblick av hur ni bygger en framgångsrik CRO-process i just er organisation samt praktiska kunskaper om viktiga konverteringsverktyg, hypotesarbetet och A/B-tester – som du kan implementera direkt efter avslutad kurs.

Det här lär du dig på kursen:

  • Hur du skapar en framgångsrik CRO-process i din organisation
  • Viktiga verktyg du måste ha koll på – exempelvis Optimizely, Hotjar och Google Analytics
  • Hur du skapar rätt hypoteser och lyckas med A/B-testning
  • Vad din organisation behöver ha på plats för att bli mer CRO- och datadriven
  • Vad du behöver tänka på kring cookies, tekniska hinder och integritet
Är du intresserad och vill veta mer om kursen?

» Vänligen fyll i en intresseanmälan nedan

Målgrupp

Kursen är perfekt för dig som jobbar med webb, marknadsföring, kommunikation och affärsutveckling – och vill få uppdaterade kunskaper om hur du och din organisation kan jobba med konverteringsoptimering på ett modernt sätt under 2023.

Kursprogram

09:00-10:00 – Introduktion till konverteringsoptimering (CRO)

10:00-10:30 – CRO-processen

10:30-10:45 – Förmiddagspaus

10:45-12:15 – CRO-processen fortsättning + CRO i organisationen

12:15-13:15 – Lunchpaus

13:15-15:15 – AB-testplan och praktiskt arbete

15:15-15:30 – Eftermiddagspaus

15:30-16:00 – Skapande av AB-testplan för de prioriterade hypoteserna

16:00-16:30 – Summering av dagen

Kursledare

Marianne Stjernvall – en av Sveriges ledande CRO-experter

Marianne är en av Sveriges ledande specialister inom konvertering och A/B-testning.

År 2020 utnämndes hon till CRO-specialist of the year (inhouse category) internationellt. Hon är även en uppskattad Webbdagarna-talare och föreläsare på skolor som Berghs och Hyper Island – som lyckas förklara konverteringens komplexa värld på ett både pedagogiskt och inspirerande sätt.

Intresseanmälan

Intresseanmälan

Intresserad av Konverteringsoptimering – Experiment, CRO och AB-tester och vill veta mer? Kontakta kursarrangören direkt! En intresseanmälan är kostnadsfri och inte bindande.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämpas.