Kursbeskrivning
En spännande och utvecklande kurs för dig som redan har arbetat med kommunikation på något sätt och nu vill skaffa dig ännu mer kunskap inom marknadskommunikation. Här ligger fokus på att ge dig grunderna inom ett lyckat kommunikationsarbete med verktygen strategi, koncept, PR och content.
Kursens innehåll
Det här är aktuell marknadskommunikation i ett nötskal. Kursen ger dig de viktigaste komponenterna och de nya metoderna inom marknadskommunikation idag. Här får du möjlighet att lära dig att undvika fallgropar och utnyttja knepen från yrkesverksamma kommunikatörer.
Träna på att lösa verkliga case med verkliga utmaningar. Du får med dig kunskap som gör att du kan navigera i den moderna marknadskommunikationens komplexa värld. Du får också träna på att sälja in dina kommunikationsprojekt gentemot chefer och anställda. Och utveckla din kreativitet genom att skapa smarta kommunikationskoncept. En typisk kurskväll håller ofta högt tempo genom diskussioner, praktiska övningar, verkliga case och massor av konkreta tips. Kursen stöttas av digitala hjälpmedel, litteratur och gästföreläsare från både näringsliv och kommunikationsbyråer.
Det här får du
Kursen ger en heltäckande och snabb inblick i begrepp som:
- Varumärkesstrategi och varumärkesbyggande
- Kommunikationsstrategi och konceptskapande
- Marknadsanalys och verktyg
- Digital marknadskommunikation och sociala medier
- PR och Content marketing
Utöver schemalagd studietid ges två handledningstillfällen.
Vem är kursen för?
Den här kursen är för dig som vill läsa en uppdaterad och bred kurs i marknadskommunikation. Kursen ger dig ett kvitto på att du behärskar området och du kan därefter enkelt uppgradera med fördjupningar som intresserar dig. Kursen passar dig som arbetar med marknadsföring, försäljning, reklam, PR, events, webb och annan kommunikation eller är på väg in i en sådan roll.
Praktisk information
SpråkSvenskaPlatsStartMåndag 4 novemberSlutMåndag 4 novemberVanliga frågor
Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om kurser på Berghs.
Kursansvarig
Karolina Moberg
Marknads- och kommunikationschef för Live Nation Sverige
Ansökan och antagningskrav
Behöver jag några förkunskaper?
Det underlättar om du har relevant erfarenhet från kommunikations-, sälj- eller marknadsföringsarbete. Kursen passar dig som arbetar med marknadsföring, försäljning, reklam, PR, events, webb och annan kommunikation eller är på väg in i en sådan roll. Kursen ges på svenska.
Skicka också med
Till ansökan bifogas en kort beskrivning av dig själv (max en A4-sida) med en motivation till varför du söker just den här kursen. Du ska även bifoga en översiktlig sammanställning av utbildningar och arbeten (CV).
När får jag besked om jag kommit in?
Besked kommer senast i samband med sista ansökningsdag
Kursintyg
Efter genomförd kurs som även innefattar ett projektarbete (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.
Vad kostar kursen?
Studieavgift exkl. moms
29 000 kronor
Studieavgift inkl. moms
36 250 kronor
Kursdatum
Kursstart, som är gemensam med övriga kvällskurser är tisdag den 4/3, kl 17.30 - 21.00 därefter måndagarna 10/3, 17/3, 24/3, 31/4, 7/4, 14/4, 28/4, 5/5 och 12/5 kl 18:00-21:00. Utöver dessa kvällar tillkommer 2 st handledningstillfällen på kvällstid.
Egna studietimmar
2,5 - 5 timmar per veckaKommande kursstarter
Kraft att utvecklas – igår, idag, imorgon
Berghs School of Communication älskar all form av kommunikation och vi drivs av att se människor utvecklas! Vårt mål är att fortsätta utbilda framtidens bästa kommunikatörer, det har vi gjort sedan 1941. Berghs ligger i centrala Stockholm och erbjuder strategisk och...
Läs mer och visa alla kurser med Berghs School of Communication