Kursbeskrivning
Facebook och Instagram innebär fantastiska möjligheter att marknadsföra ditt varumärke och det krävs stor förståelse av plattformen för att vara konkurrenskraftig. Denna intensivkurs handlar om hur du kan utnyttja Facebook och Instagram för att bygga ditt varumärke och driva konvertering.
Kursens innehåll
Vi fokuserar tillsammans under kursen på de möjligheter och funktioner för marknadsföring som Meta-plattformen erbjuder, med fokus på Instagram och Facebook. Det är kanaler i konstant förändring som kräver ett ständigt nytänkande arbetssätt för att nå framgång. Kursen är anpassad för dig som arbetar med konsumentvarumärken.
Facebook och Instagram erbjuder idag fler möjligheter än någonsin för marknadsförare. På kursen kommer vi bland annat att gå igenom hur du kan anpassa innehåll och optimera annonseringen i olika delar av kundresan.
Det här får du
- Hur du jobbar bäst i de olika kanalerna: Facebook, Instagram, Messenger
- Att skapa bra innehåll för plattformen, både inspiration och konkreta tips
- Att utnyttja alla annonsformat på rätt sätt
- Relevant innehåll till olika delar i kundresan
- Att annonsera varumärkesbyggande vs konverteringsdrivande
- Identifiering av målgrupper
- Hur man bygger organisk närvaro
- Optimering av kampanjer
- Nya AI-funktioner ”Advantage +” i Ads manager
- Utnyttja Facebooks tracking/konverteringspixel
- Statistik, analys och rapportering
Vem är kursen för?
Arbetar du redan med Facebookplattformen men vill ta nästa steg gällande dina kunskaper – då är det här kursen för dig. Kursen utgår från företag som marknadsför direkt till slutkonsument. Du kan vara ansvarig för enskilda kampanjer eller löpande kommunikation och du har erfarenhet av att annonsera på Facebook eller Instagram.
Ett krav för att ha möjlighet att gå kursen är att du har en Facebook Business Manager knuten till verksamheten och erfarenhet av att arbeta i Ads Manager.
Praktisk information
SpråkSvenskaPlatsStartMåndag 4 novemberSlutMåndag 4 novemberVanliga frågor
Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser.
Läs om våra hotellerbjudanden för kursdeltagare.
Kursansvarig
Ulricha Ivares
Team Manager på Ingager.
Ansökan och antagningskrav
Behöver jag några förkunskaper?
Du behöver ha ett företagskonto på Facebook och Instagram. Och du måste ha erfarenhet av verktygen Business manager och Ads manager. Kursen ges på svenska.
Skicka också med
På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.
När får jag besked om jag kommit in?
På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Din ansökan är bindande först efter att du tackat ja till kursen via mailbekräftelsen som skickas ut. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda.
Kursintyg
Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.
Vad kostar kursen?
Studieavgift exkl. moms
15 000 kronor
Studieavgift inkl. moms
18 750 kronor
Övrig information
Du behöver ha ett företagskonto på Facebook och Instagram. Och du måste ha erfarenhet av verktygen Business manager och Ads manager.
Kursdatum
Onsdag 19/3 9:00-17:00 och torsdag 20/3 kl 09.00-12.00
Egna studietimmar
ca 1-2 timmarKommande kursstarter
Kraft att utvecklas – igår, idag, imorgon
Berghs School of Communication älskar all form av kommunikation och vi drivs av att se människor utvecklas! Vårt mål är att fortsätta utbilda framtidens bästa kommunikatörer, det har vi gjort sedan 1941. Berghs ligger i centrala Stockholm och erbjuder strategisk och...
Läs mer och visa alla kurser med Berghs School of Communication