Kursbeskrivning
Allt fler organisationer vill bli mer kreativa. Men hur gör man för att skapa utrymme för kreativitet, och få fler att bidra i idéarbetet? Den här kursen riktar sig till dig som har erfarenhet av hur kreativa processer fungerar, och vill utveckla ett ännu bättre kreativt ledarskap baserat på samskapande och lärande.
Kursens innehåll
Vassa strategier och kreativ höjd i all ära – men i takt med att varumärkesbyggande blivit en allt mer komplex verksamhet har förmågan att samarbeta med och mellan olika team och partners blivit en avgörande faktor.
Framtidens vinnare kommer vara de som bäst tar vara på de möjligheter digitaliseringen gett oss – och för det krävs en ny form av kreativt ledarskap som involverar hela organisationen. Och en kreativ ledare som inte avgör vad som är rätt eller fel, utan snarare kurerar idéer, bygger självförtroende och har ett coachande förhållningssätt. Som strävar efter att få ut så mycket kreativitet och så många bra idéer som möjligt, istället för att hitta den enskilt bästa idén.
I den här kursen delar seniora ledare som har lång erfarenhet av att arbeta på detta sätt med sig av sina erfarenheter. Vi mixar teoretiska modeller med praktiska coachingövningar och arbete med verkliga case. Efter kursen har du fått ett nytt perspektiv på kreativt ledarskap och är redo att implementera det i ditt eget arbete.
Det här får du
- Kunskap i hur grupper och individer samverkar
- Grunderna för bra feedbackprocesser
- Insikt i hur man skapar trygghet genom att fokusera på lärande före prestation
- Praktiska verktyg för att applicera ett coachande förhållningssätt i ditt kreativa ledarskap
- Förståelse för hur systemteoretiska verktyg kan skapa mer rum för kreativitet
- Kunskap i neuroledarskap och den sociala hjärnans principer
- Processer för att få ut mer av en organisations kollektiva kreativitet
Vem är kursen för?
Kursen passar alla som vill utveckla sin förmåga att leda kreativa processer:
Marknadschefer, projektledare, produktionsledare, creative directors och seniora kreatörer.
Praktisk information
SpråkSvenskaPlatsStartTorsdag 21 novemberSlutTorsdag 21 novemberVanliga frågor
Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser.
Kursansvarig
Anna Romson
Creative Director på Cogs Creative.
Ansökan och antagningskrav
Behöver jag några förkunskaper?
Du bör ha flera års erfarenhet av arbete med kommunikation och marknadsföring, och gärna erfarenhet av att leda kreativt arbete. Kursen ges på svenska.
Skicka också med
Din ansökan ska innehålla en kort beskrivning av dig själv (max en A4-sida) i vilken du även motiverar varför du söker just den här kursen, samt en meritförteckning.
När får jag besked om jag kommit in?
Besked kommer senast i samband med sista ansökningsdag.
Kursintyg
Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.
Vad kostar kursen?
Studieavgift exkl. moms
43 000 kronor
Studieavgift inkl. moms
53 750 kronor
Kursdatum
Onsdagar 24/9, 1/10, 8/10, 15/10, 22/10
och 5 /11 kl 9-16
Egna studietimmar
1-3 timmar per veckaKommande kursstarter
Kraft att utvecklas – igår, idag, imorgon
Berghs School of Communication älskar all form av kommunikation och vi drivs av att se människor utvecklas! Vårt mål är att fortsätta utbilda framtidens bästa kommunikatörer, det har vi gjort sedan 1941. Berghs ligger i centrala Stockholm och erbjuder strategisk och...
Läs mer och visa alla kurser med Berghs School of Communication