Kursbeskrivning
Kurs i affärsengelska för kundservicepersonal
Dagens företagsklimat består till stor del av internationella kundkontakter. Då är det viktigt att du som jobbar i en kundmötande roll snabbt och professionellt kan hantera alla typer av situationer, även på engelska. Allt från problemlösning och rådgivning till att hantera klagomål.
GMS – Affärsengelska för kundservice är en utbildning som möter just detta behov. Vi fokuserar uteslutande på den specifika engelska som används inom reception, kundservice och call-centers. Vi använder oss av rollspels-situationer och verklighetsnära övningar samt lär oss mängder av ord och användbara fraser.
Utbildningen skräddarsys utifrån dig och ditt företags egna förutsättningar. Hur använder du engelska i jobbet idag? Vilka problem uppstår? Vi anpassar oss efter vad du och ditt företag behöver. Mottot är att sträva efter hög professionalitet, flexibilitet och givetvis att alla deltagare ska ha en trevlig stund med oss på GMS International®.
Kommande kursstarter
Varför välja Academy GMS?
Eftertraktad utbildning
Bli diplomerad
Nöjd-kund-garanti
Målgrupp
Kursen riktar sig till receptionister, kundservicepersonal, call-centerpersonal, säljare etc. Alla som på något sätt arbetar inom kundservice med mycket kundkontakter och som behöver förbättra och höja sin språkfärdighet i engelska inom kundservice till en professionell nivå.
Kursens mål
Målet med den här utbildningen är att tydligt förbättra din engelska så att du blir mer självsäker, effektiv och professionell i internationella kundservice-situationer.
Företagsanpassad kurs
Vi erbjuder även företagsanpassade utbildningar. Vi skräddarsyr en kurs för att passa just er kundservice och era rutiner. Kontakta oss för mer information om våra skräddarsydda kurser.
Kursinnehåll
Innehåll
Denna utbildning är anpassad utifrån deltagarnas nivå, behov och affärsinriktning och kan inkludera:
- Ordförråd och viktiga fraser inom kundservice, reception och försäljning
- Internationell servicestandard
- Att få och ge information på engelska
- Hantera negativa situationer och/eller klagomål
- Att ge råd och förslag
- Problemlösning; identifiera orsak, överväga alternativ, tillhandahålla lösningar
- Att hantera svåra kunder
- Korrekta konventioner för e-mail och brev
- Korrekt tonfall och röst för telefon
- Att ta hand om företagsbesök från utlandet – språk & kultur
Tveka inte att Kontakta oss för mer information!
Intresseanmälan
Academy GMS – Vi utbildar Företag & Organisationer!
GMS International® är ett utbildningsföretag som fokuserar helt på företagsmarknaden. Vi är specialister på lösningar och tjänster inom kommunikation, kultur, språk, ledarskap, försäljning, projektledning och kundservice. Med våra framstående, erfarna och insprirerande instruktörer och lärare är vi säkra på att vi är det perfekta valet...